Skip to main content
SUPERVISOR
Morteza Madhkhan
مرتضی مدح خوان (استاد راهنما)
 
STUDENT
Rasool Azizkhani
رسول عزیزخانی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی عمران
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1382

TITLE

Study of Mechanical Behavior of Roller Compacted Concrete Pavements Reinforced by Steel and Polypropylene Fibers
Although at the first time using of Roller Compacted Concret (RCC) was limited to massive structural works such as dams construction but speciality of RCC to obtain of high strength particularly at low ages, cause to concentrate the attention of experts for using of RCC in pavements construction that called RCCP. On the other handt, speciality of RCCP to decrease pavement construction expenses an accelerating of construction caused to make many researches in relation with the role of RCCP to grant desigk aims. In this research, effect of pozzolan and steel fibers on mechanical behaviours has been studied.the considered specimens in this research have made and studied in the base of soil view. For compacting of concrete, the Kango vibrating hammer has been used. The tests were made in two phases. At the first phases, required optimum moisture value for mix design was obtained. In this Phase, 243 cubic specimens of millimeters were made and evaluated. At the second Phase, mechanical behavior of specimens with optimum moisture obtained from the first Phase results was evaluated. These specimens consist compressive samples at tow sets of ages 28 and 90 days (90 samples) and flexural samples at the age of 210days (45 samples) that were cubic specimens of millimeters for studding of compressive strength and prismatic specimens of millimeters for studding of flexural behavior of considered mix design.
اگرچه استفاده از بتن غلتکی در ابتدا منحصر به کارهای سازهای حجیم مانند سدسازی بوده است؛ اما ویژگی این بتن در کسب مقاومت بالا، به ویژه در سنین پایین، موجب شده است تا توجه کارشناسان به سوی استفاده از این بتن در کارهایی مانند ساخت روسازیها متمرکز شود. ازطرفی، ویژگی این بتن در کاهش هزینههای مربوط به ساخت روسازی و همچنین تسریع در امر ساخت آن موجب شده است تا تحقیقات زیادی در ارتباط با نقش این بتن در برآورده کردن اهداف طرح انجام شود. در این تحقیق، تأثیر پوزولان و الیاف روی رفتار مکانیکی بتن غلتکی مورد بررسی قرار گرفت. نمونههای مورد نظر در این تحقیق براساس روش مبتنی بر دیدگاه خاکی ساخته شده و مورد بررسی قرار گرفتند. جهت انجام عمل تراکم از چکش ارتعاشی کنگو استفاده شد. آزمایشات مذکور طی دو مرحله انجام گرفتند. آزمایشات مرحلة اول به تعیین بهینه میزان رطوبت مورد نیاز برای طرح اختلاطهای اشاره شده در این تحقیق اختصاص یافت. در این مرحله از آزمایشات، تعداد 243 نمونة مکعبی 150*150*150 میلیمتری ساخته شده و مورد بررسی قرار گرفتند. در آزمایشهای مرحلة دوم، رفتار مکانیکی نمونههای اصلی ساخته شده با بهینه رطوبت بدست آمده در مرحلة اول مورد ارزیابی قرار گرفت. نمونههای مذکور شامل نمونههای فشاری در دو سن 28 و 90 روزه (تعداد 90 نمونه) و خمشی در سن 210 روزه (تعداد 45 نمونه) میباشند که بصورت نمونههای مکعبی 150*150*150 میلیمتری جهت انجام آزمایش تعیین مقاومت فشاری 28 و 90 روزه و نمونههای منشوری 100*100*350 میلیمتری جهت بررسی رفتار خمشی طرح اختلاطهای مورد نظر ساخته شدن

ارتقاء امنیت وب با وف بومی