Skip to main content
SUPERVISOR
Gholam-Ali Raissi-Ardali
غلامعلي رئيسي اردلي (استاد راهنما)
 
STUDENT
Majid Ghasemifard
مجيد قاسمي فرد

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1395
There are so-many organizations having their Quality Management Systems (QMS) Implemented and also claim to be folloing Benchmarking Certifications like, ISO 9001: 2008. We have undertaken a pragmatic study on the Real Quality Practices of Isfahan Vehicle Related Manufactoring factories based Manufacturing Industries. During the course of this research we have planned to Interview various manufacturing organizations’ Top Management Second Line Managers with the predefined Questionnaire. The questionnaire is in parts including: A) Organizations’ own QMS Practices and, B) Organizations’ Suppliers’ QMS Practices (perceived by Organization's persona). The research covers topics including the QMS practices like, Quality Plan, Testing Recording; Supplier Assessments Evaluatio Consultants Certifications Practices; Customer Satisfactio Documentation; etc
چکيده سازمان‌هاي گوناگوني وجود داشته که از سيستم مديريت کيفيت جامع پيروي نموده و در آن‌ها اين ادعا صورت پذيرفته که اجراي اين اصول مي‌تواند کارکردي مشابه با سيستم‌ها و استانداردهايي از قبيل ايزو 9001 داشته باشد. يک بررسي جامع و عملي در خصوص اين موضوع در شرکت‌هاي تأمين‌کننده‌ي قطعات خودرو در استان اصفهان انجام پذيرفته که نتايج جالب‌توجهي نيز به دنبال داشته است. براي انجام اين امر، مصاحبه‌هاي گوناگوني با مديران ارشد و مديران مياني سازمان‌هاي مختلف انجام‌گرفته و اطلاعات لازم براي انجام بررسي‌هاي صورت گرفته در پژوهش حاضر نيز با استفاده از پرسشنامه‌هايي گردآوري‌شده است. جامعه‌ي هدف در اين بررسي سازمان‌ها و در مواردي تأمين‌کنندگان آن‌ها بوده که اطلاعات آن‌ها نيز با استفاده از پرسشنامه به‌دست‌آمده است. انجام فرآيند بررسي و تحليل آماري به‌گونه‌اي دنبال شده که موضوعاتي از قبيل برنامه‌ريزي کيفيت، ارزيابي تأمين‌کنندگان، گواهي‌ها و مدارک به‌دست‌آمده، رضايت مشتريان، مستندسازي و مواردي ازاين‌دست مدنظر قرار گيرد. در نتيجه‌ي اين مطالعه، 58 شاخص اوليه ارائه شده و پس از آن با استفاده از روش‌ آناليز عوامل اصلي، اين تعداد به 16 مورد کاهش يافته و با استفاده از آناليز رگرسيون چندگانه، بررسي‌ و تجزيه و تحليل‌هاي بعدي نيز انجام گرفته است. در نتيجه، اثرگذاري استقرار سيستم مديريت کيفيت جامع بر روي عملکرد کيفي و کسب‌وکار سازماني شناسايي شده و پيشنهاداتي براي برنامه‌ريزي در اين خصوص نيز ارائه گرديده است.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی