Skip to main content
SUPERVISOR
Sayed Nader Shetab bushehri,Mahdi Alinaghian
سیدنادر شتاب بوشهری (استاد راهنما) مهدی علینقیان (استاد مشاور)
 
STUDENT
Mahmod Mohammadi
محمود محمدی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1392

TITLE

Tow-echelon open vehicle routing problem with soft time windows and satellite synchronization
Goods traortation in urban areas is one of the reasons of density, traffic, noise and pollution in these areas. Urban logistic studies aims to reduce negative effects aroused from traorting goods in municipal areas in order to enhance socio- economic development. A two echelon supply chain can provide better solution for reducing negative effects in urban areas. Considering the prohibition of coming and going of heavy trucks in urban areas, Cross docks in suburbs are dedicated to unloading and distributing goods between customers and suppliers. Goods are transferred to cross docks from warehouses using heavy trucks and are dispatched to customers using smaller and environmental friendly cars. In this thesis, a new mathematical modeling for two-echelon open vehicle routing problem with soft time windows and satellite synchronizatio is proposed. The main purpose of this study is to minimize the number of vehicles, cost of traversed distance, tardiness penalties and cost of vehicle suspensions. In order to solve the modeling, three improved metaheuristic such as Improved Genetic Algorithm (IMGA), Cuckoo Search Algorithm (COA) and a hybrid algorithm (COA-VNS). In order to validate these algorithms, results achieved from solving numerical instances in small dimensions are compared with exact ones. Although real world sized numerical instances are used to assess the efficiency of these algorithms which shows reasonable performance of the hybrid algorithm.
0 حمل‌ونقل کالا در نواحی شهری یکی از دلایل عمده تراکم، اختلال، آلودگی هوا و سر و صدا است. هدف لجستیک شهری کاهش آزردگی مربوط به حمل‌ونقل کالا در ناحیه شهری توام با توسعه اقتصادی و اجتماعی است. پیاده‌سازی یک سیستم توزیع دو سطحی، می‌تواند پاسخ موثری به کاهش مضرات زیست محیطی مسئله حمل‌ونقل کالا در نواحی شهری باشد. در سیستم توزیع دو سطحی به دلیل مجاز نبودن ورود کامیون‌های بزرگ به داخل شهر، انبارهای میانی [1] در حومه شهر و در مکان هایی بین تأمین‌کننده کالا و مشتریان ایجاد می‌شوند. کالاها از انبار اصلی به انبارهای میانی توسط وسائط نقلیه بزرگ انتقال داده‌شده و بعد از تخلیه و ترکیب در انبار میانی برای تحویل به مشتریان توسط وسائط نقلیه کوچک‌تر سازگار با محیط‌زیست، ارسال می‌شوند. در این پایان نامه یک مدل ریاضی جدید برای مسئله مسیریابی وسیله نقلیه باز دو سطحی همزمان با پنجره زمانی نرم ارائه شده است. هدف این مدل کمینه‌سازی تعداد وسائط نقلیه، هزینه مسافت طی شده ، هزینه‌های زودکرد و دیرکرد و هزینه زمان انتظار وسائط نقلیه است. برای حل مدل پیشنهادی، سه الگوریتم ژنتیک بهبودیافته، جستجوی فاخته و الگوریتم ترکیبی جستجوی فاخته و جستجوی همسایگی متغیر ارائه شده است. به منظور بررسی اعتبار الگوریتم های پیشنهادی، در ابعاد کوچک چندین مسئله حل شده و نتایج با نتایج حاصل از حل دقیق مقایسه شده است. همچنین برای ارزیابی کارایی الگوریتم‌های یادشده در ابعاد واقعی نیز پس از حل چندین مسئله توسط هر سه الگوریتم، نتایج با یکدیگر مقایسه شده‌اند. نتایج محاسباتی حاکی از عملکرد مناسب الگوریتم ترکیبی جستجوی فاخته و جستجوی همسایگی متغیر در حل مسئله است.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی